Firma Tioman Group przoduje na rynku produkcji i instalacji wyposażenia drogowego. Liczne certyfikaty, zadowolenie klientów i 20-letnie doświadczenie gwarantuje najwyższą jakość wykonywanych usług. Oferta firmy Tioman to między innymi konstrukcje metalowe, elektronika drogowa, znaki aktywne, tablice oraz znaki wielkopowierzchniowe.
Firma powstała w 1998 roku i zajmowała się głównie sprzedażą i przetwarzaniem znaków drogowych. Firma kilka razy zmieniała swoją siedzibę kończąc na Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Ostaszewie pod Toruniem. Lokalizacja ta jest korzystna pod względem logistycznym. Później firma rozpoczęła eksport na kraje Europy kończąc na krajach Arabskich.
Wykwalifikowana kadra pracownicza pozwala na wykonywanie produktów produkcyjnych jak i usług na najwyższym poziomie. Zaufało nam wiele klientów m.in. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Skanska czy Budimex.
Osłony przeciwolśnieniowe
Urządzenia służące do zapobiegania zaślepieniu kierowców przez światło samochodów. Montowane są głównie na drogach o dwóch pasach, gdzie ruch pojazdów jest bardzo natężony – autostrada, droga ekspresowa. Osłony nie spełniają czynnej funkcji w ruchu drogowym, są jednak istotne dla bezpieczeństwa kierowców i nie tylko. Chronią przed rozbłyskiem światła od przedniej szyby pojazdu jadącego z naprzeciwka.
Osłony przeciwolśnieniowe są koloru zielonego i kolor ten ustalony został odgórnie. Osłony wykonuje się z trwałych i mocnych materiałów, które muszą wytrzymać każde warunki atmosferyczne. Instalacja musi być przeprowadzona bardzo dokładnie i trwale, aby żadna osłona nie zostaa zdmuchnięta na jezdnię przez wiatr.
Obowiązkiem jest jazda z włączonymi światłami, przez co zwiększone są szanse na oślepienie. Osłony przeciwolśnieniowe zapobiegają temu i dobrze spełniają swoją funkcję. Stawia się je przede wszystkim na wiaduktach, zakrętach, mostach czy zjazdach gdzie prawdopodobieństwo oślepienia jest dużo większe niż na prostej drodze.
Zalecenia przy stosowaniu osłon przeciwolśnieniowych
Osłony powinny chronić przed oślepieniem na wysokości jednego metra od jezdni i powinny być ustawione na całym odcinku jezdni, gdzie może występować takie zagrożenie. Nie mogą natomiast wpływać na widoczność, naruszać skrajni drogi, doprowadzać do zamieci śniegu na drodze oraz naruszać bezpieczeństwa ruchu.
Osłony przeciwolśnieniowe można montować na konstrukcjach już istniejących oraz na betonowych barierach ochronnych.
Zabezpieczenia prześwitów na wiaduktach
Przepisy nie regulują prześwitów na wiaduktach co jest niestety tragiczne w skutkach. Szczeliny powodują mnóstwo wypadków, którym można zapobiegać. Ministerstwo Infrastruktury mówi, że nie ma konieczności zamykania całego odcinka drogi ekspresowej, ponieważ wiąże się to z dodatkowymi kosztami budowy oraz utrzymania. Prześwity mogą mieć szerokość 0,1 metra lub większe czy równe 0,8 metra. Nie zabezpieczają one przed zjechaniem z drogi co może być śmiertelne dla kierowców.
Ministerstwo Infrastruktury podjęło kroki zabezpieczające prześwity na wiaduktach czy mostach. Głośno mówi, że wysokość barier ma znaczenie. Jeśli bariery są wyższe lub na poziomie pasa człowieka nie wolno przez nie przechodzić czy przeskakiwać. Należy iść wzdłuż do punktu, gdy będą one niższe i po dokładnym rozejrzeniu się ewentualne przejście.
Podobne tematy